Lider Zespołu Produkcyjnego – warsztaty.

Jak można zmotywować ludzi nie stosując kar i gróźb ?
Jak analizować motywatory, które liderzy mogą stosować w odniesieniu do podwładnych?

Odpowiedzi na te i inne pytania poznają uczestnicy szkolenia prowadzonego w formie intensywnych warsztatów. Podstawą tych warsztatów są: ćwiczenia zespołowe, studia przypadków, odgrywanie ról, a także uczestnictwo w symulacjach przeplatanych komentarzami trenerki, moderowanymi przez nią dyskusjami i pracą nad indywidualnymi obszarami rozwoju. W trakcie szkolenia przewidziane jest przygotowanie przez uczestników Osobistego Planu Działania w zakresie udoskonalenia własnych umiejętności kierowania sytuacyjnego oraz zarządzania zespołem pracowników w firmie o profilu produkcyjnym.

W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się z następującymi zagadnieniami:

  • Efektywna komunikacja w zespole
  • Wyznaczanie i realizacja celów
  • Zarządzanie zespołem
  • Motywacja i motywowanie pracowników produkcyjnych
  • Rola lidera zespołu produkcyjnego
  • Rozwiązywanie problemów, umiejętne zarządzanie konfliktem i radzenie sobie z emocjami pracowników

Po zakończonym szkoleniu uczestnicy otrzymają zaświadczenia zgodne ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (T.J. Dz. U. z 2014 r. poz. 622).

Liderzy, kierownicy produkcji, mistrzowie, brygadziści - od ich kompetencji przywódczych zależą relacje i atmosfera w zespole a także jakość i efektywność produkcji. Istnieje pewien zestaw kompetencji przywódczych, który niezależnie od poziomu zarządzania pomaga skutecznie kierować pracą ludzi.
  • Poznanie technik i zasad budowania autorytetu lidera w zespole
  • Nabycie umiejętności budowania autorytetu lidera wobec podwładnych
  • Nabycie umiejętności skutecznego i motywującego delegowania zadań i wydawania poleceń podwładnym
  • Poznanie i przetrenowanie umiejętności prowadzenia rozmów z podwładnymi i egzekwowania zadań
  • Uświadomienie znaczenia właściwego informowania i wydawania poleceń w zarządzaniu zespołem
  • Uświadomienie znaczenia właściwego przekazywania celów i zadań pracownikom
  • Bariery komunikacyjne i trudne typologie pracowników- jak sobie z nimi radzić w zespole?
  • Poznanie zasad relacji międzyludzkich z uwzględnieniem relacji pracowniczych
  • Nabycie umiejętności poprawnej komunikacji interpersonalnej w zespole
  • Skuteczne rozwiązywanie problemów w zespole jako metoda na wzmacnianie autorytetu
  • Nabycie umiejętności właściwego reagowania w sytuacji awansu
  • Poznanie narzędzi i metod motywowania pozafinansowego pracowników produkcyjnych
  • Nabycie umiejętności motywacyjnego zarządzania zespołem
  • Poznanie swoich potrzeb i wartości (poprzez określenie: co jest dla mnie motywujące?)
  • Poznanie najpopularniejszych teorii motywacji i praktycznego ich zastosowania w codziennej pracy zespołu produkcyjnego
  • Analiza czynników, które demotywują pracowników
  • Stworzenie możliwości wypracowania najistotniejszych zasad motywowania pracowników w swoim środowisku pracy
  • Radzenie sobie ze stresem i emocjami pracowników
  • Rozumienie zasad funkcjonowania firmy jako całości i roli mojego zespołu w osiąganiu celów przez firmę
2 dni szkoleniowe
  • Materiały własne Wykładowcy;
  • Konsultacje z Wykładowcą.
Do góry